XIII Międzynarodowy Festiwal Filmów Przyrodniczych im. Włodzimierza Puchalskiego

W dniach 15-19 września 2009 roku odbył się w Łodzi XIII Międzynarodowy Festiwal Filmów Przyrodniczych im. Włodzimierza Puchalskiego. W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy wzięła w nim czynny udział. Nasi uczniowie uczestniczyli w warsztatach ekologicznych, a także w konkursach: fotograficznym, literackim i filmowym.

Pierwszego dnia festiwalu odbyła się inauguracja Międzynarodowych Warsztatów Edukacji EkologicznejZespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 im. W. Puchalskiego. Otworzona została też wystawa fotograficzna pod hasłem: „Żyj ekologicznie – promocja krajobrazów kulturowych Europy”. Wybrani uczniowie naszej szkoły brali udział w warsztatach edukacji ekologicznej „Ptaki drapieżne żyją wśród nas”. Otrzymali oni pamiątkowe dyplomy i książki przyrodnicze.

16 września obchodziliśmy Dzień Bełdowa. Gościliśmy twórców filmów przyrodniczych i innych gości związanych z festiwalem, grupę uczniów z Uniejowa oraz z ZSO nr 7 w Łodzi. Dzieci i młodzież brała udział w warsztatach ekologicznych zorganizowanych przez naszą szkołę. Uczniowie mogli wykazać się: umiejętnościami plastycznymi, sprawnością fizyczną i orientacją w terenie oraz poczuć się jak „prawdziwi filmowcy” podczas zbierania materiałów potrzebnych do nakręcenia krótkiego filmu przyrodniczego. Tego dnia zaprezentowane zostały dwa filmy konkursowe. Pierwszy zrealizowany przez uczniów z naszej szkoły pt. „Niebieska żaba – chroniony gatunek bełdowskiej przyrody”; drugi film: „Białe bociany z mojej doliny” nakręcony przez serbskiego reżysera Oliviera Fojkar. Po projekcji uczniowie mieli okazję porozmawiać z twórcą i dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat tajemnic kręcenia filmów przyrodniczych. Zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić wieś Bełdów podczas przejażdżki bryczką, a także posmakować wiejskich potraw przygotowanych przez tutejsze Koło Gospodyń oraz ciast upieczonych przez rodziców. Chętni mogli spróbować swojego szczęścia w loterii fantowej.

Dnia 17 września grupa uczniów pod opieką pani J. Rząckiej uczestniczyła w Dniu Uniejowa, w trakcie którego zorganizowana była wycieczka edukacyjna pod hasłem „Zwiedzanie Uniejowa”. Uczniowie mogli zobaczyć piękne zabytki miasta na czele z neobarokową, wolnostojącą wieżą kościelną i słynne Termy Uniejów z gorącymi solankami leczniczymi.

Następnego dnia 18 września wzięliśmy udział w pokazie konkursowym młodzieżowych filmów przyrodniczych pod hasłem: „Ludzie, kultura, przyroda – świat wokół nas”, który odbył się w Muzeum Kinematografii w Łodzi. Po projekcji zwiedziliśmy wystawę „60 lat polskiej animacji”, na której zobaczyliśmy fragmenty scenografii, planów filmowych, a także lalki, rysunki i fotosy. Mogliśmy zapoznać się z tajnikami animacji i własnoręcznie spróbować ożywić filmowe postacie. Po zwiedzeniu muzeum i posiłku w restauracji McDonald’s pojechaliśmy do ZOO, gdzie pracownik oprowadził nas po ogrodzie i przekazał wiele ciekawych informacji na temat życia zwierząt.

Udział w MFFP był niezwykłym doświadczeniem dla uczniów i nauczycieli naszej szkoły, którzy wzbogacili swoją wiedzę na temat przyrody i tajników rzemiosła filmowego, zawarli nowe znajomości oraz miło spędzili czas.